تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/01 - 13:10
کد خبر: 511397

یک زن در مقابل ترامپ زن ستیز/ شانس هریس در نظرسنجی‌ها تا چه میزان است؟

یک زن در مقابل ترامپ زن ستیز/ شانس هریس در نظرسنجی‌ها تا چه میزان است؟

همزمان با کناره‌گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ و حمایت او از کامالا هریس معاونش، نظرسنجی ها می توانند تا حدی شانس وی در رقابت با دونالد ترامپ را روشن کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تارنمای هیل نوشت: هر چند هریس همچنان باید تا قبل از کنوانسیون حزب دموکرات در ماه آینده مالی نظر تعداد کافی از دلیگیت ها یا همان نمایندگان مردم در مجمع های سیاسی آمریکا را جلب کند تا بتواند رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات تایید شود، وی فعلا فردی است که بیشترین احتمال را دارد که به عنوان نامزد جایگزین بایدن معرفی شود.

تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت ها خیال برخی از دموکرات ها را که درباره ارقام پایین محبوبیت وی در نظرسنجی های هفته های اخیر هشدار داده بودند راحت کرد اما بر اساس میانگین تازه ترین نظرسنجی های «دیسیژن دِسک» و «هیل»، هریس در صورت رقابت با ترامپ چالش های خاص خود را دارد.

متوسط نظرسنجی های ملی نشان می دهند ترامپ که رسما نامزدی جزب جمهوری خواه را در کنوانسیون هفته گذشته این حزب پذیرفت، با دو درصد از هریس جلوتر است و این نظرسنجی از پیشتازی او با کسب ۴۷ درصد آرا در مقابل هریس به میزان ۴۵ درصد حکایت دارد.

این تقریبا نزدیک به پیشتازی ۲.۵ درصدی ترامپ در برابر بایدن است که نشان می دهد حمایت از ترامپ ۴۶ درصد است و رئیس جمهوری فعلی آمریکا ۴۳.۵ درصد رای دارد.

با درنظر گرفتن رابرت اف کندی جونیور نامزد مستقل در این ترکیب، پیشتازی ترامپ در مقابل هریس به ۶ درصد افزایش می یابد و حمایت از ترامپ در برابر هریس طبق نظرسنجی ها ۴۳ در مقابل ۳۷ است.

در همین راستا، محبوبیت هریس در مقابل بایدن ۳۸ نسبت به ۴۱ درصد است.

با این حال هریس نسبت به بایدن یک امتیاز دارد و همه فشارهایی را که بایدن تحمل می کند بر دوش ندارد و رای دهندگان نگاه تازه ای به او خواهند داشت.

پیشتازی ۲ درصدی ترامپ در برابر هریس درمیانگین نظرسنجی ها کمتر از حدود ۸ درصدی است که در ابتدای سال جاری رقم خورد و نظرسنجی های جدید به حامیان هریس دلیلی برای امیدواری می دهند.

در نظرسنجی یک شرکت وابسته به دموکراتها موسوم به بندیکسن و آماندی که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد هریس با یک درصد اختلاف از ترامپ جلوتر است.

کارشناسان علوم راهبردی خاطرنشان می کنند که او بهترین موقعیت را برای تصاحب دستگاه مبارزات انتخاباتی بایدن و سامانه جمع آوری کمک های مالی کمیته ملی دمکراتیک (DNC) بدون درگیری های قانونی بیش از حد دارد و برنامه هایش از قبل آشکارا با بایدن هماهنگ است.

بعلاوه هریس ۵۹ ساله است و ۲۰ سال از بایدن جوانتر است و یک زن سیاه پوست است که برای جمعیتی که پایگاه حمایتی از دموکرات ها را تشکیل می دهند می تواند گزینه جذابی باشد.

همزمان نظرسنجی های فرضی در برخی ایالت های آمریکا نشان می دهند که این مبارزه انتخاباتی می تواند دشوار باشد. بایدن قبل از خروج از رقابت در چندین ایالت سرنوشت ساز از ترامپ عقب تر بود و نظرسنجی های اخیر نشان می دهد این مسیر برای هریس نیز به همین اندازه دشوار است.

در کل هنوز به اندازه کافی داده های نظرسنجی در رقابت مستقیم بین هریس و ترامپ در سطح ملی و ایالتی وجود ندارد و توجهات به فردی است که هریس به عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد. در حالی که تصمیم ترامپ برای انتخاب معاون خود آنچنان که انتظار می رفت نظرات رای دهندگان را تغییر نداد این تصمیم درباره هریس می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

هریس اعلام کرده که با تمام توان برای شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری تلاش خواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عالمی، یک امضا تا سرپرستی استقلال
نسل طلایی و رایگان رئال!
روسای برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معرفی شدند
تامین ۱۴۷ میلیارد تومان بودجه حمایت از دانشجویان خارجی
افزایش تسهیلات ‌دهی به تواید در گرو نظارت مستمر بر بانک‌ها
اعلام زمان نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی
کناره‌گیری بایدن از انتخابات قیمت نفت را بالا برد
نرخ بیکاری با ۲.۵ میلیون اشتغال کاهش یافت
سلیمی: قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود
هشدار جدی به مشترکان پرمصرف برق
۳ نکته در مورد انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی
نتیجه نهایی آزمون حوزه‌های علمیه خواهران شهریور اعلام می‌شود
تصمیم کارگروه علمی ویژه اعتراضات آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
تکلیفی به نام «وحدت»
واکنش زاکانی به تهدید اعضای شورای شهر +فیلم
طحان‌نظیف: با تنفیذ حکم ریاست‌ جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند
برنامه‌ریزی نتانیاهو برای دیدار با ترامپ
دیدار با رهبری پس از ۱۳ سال +فیلم
قدردانی دانشجویان کشور از اقدام شجاعانه یمنی‌ها علیه رژیم صهیونیستی
نگاهداری: بیانات رهبر انقلاب دمی دیگر بر کالبد مرکز پژوهش‌های مجلس است
اینفوگرافیک/ جزئیات زمان فروش ارز اربعین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top